fbpx

Tajaan Asnaf KG MOOK, KINARUT, PAPAR, SABAH

20 Mei 2020 (Rabu) – Lewat petang tadi ziarah dan berkenalan dengan beberapa keluarga mualaf dan bukan Islam. Di samping itu, menyampaikan sedikit sumbangan kepada mereka.
.
“Ini adalah lawatan pertama kali dari pihak kami bagi menjejaki ramai lagi asnaf mualaf dan miskin yang memerlukan. Kasihan sungguh mereka😭, kami mendapat maklum yang selama ini mereka tidak pernah dikunjungi oleh mana-mana pihak. Mereka ini sangat perlu di bantu, di bimbing agar kehidupan mereka menjadi lebih baik. Kunjungan kami ini memberikan mereka sinar kegembiraan, rasa di hargai dan sangat berterima kasih. Tahniah dan terima kasih para penyumbang.” – Ustazah Syuhada, Pengerusi PKDMMS Papar.
.
Kepentingan ziarah dan menjejaki golongan asnaf ini bertujuan bagi mengenal pasti mereka yang perlu kita bantu, bimbing, santuni, perbaiki kehidupan ke arah kemajuan dan sampaikan risalah Islam.
.
Untuk pengetahuan tuan/puan, aktiviti menyampaikan sumbangan dan menyantuni golongan asnaf ini diadakan hampir setiap hari di seluruh Sabah yang disampaikan oleh para sukarelawan atau wakil-wakil PKDMMS (Momogun Muslim).
.
“Dan mereka memberikan makanan yang disukainya kepada orang miskin, anak yatim dan orang yang ditawan.” [ Surah Al-Insan 76: 8]
.
Kami membuka peluang kepada anda semua untuk sama-sama memberi sumbangan di bulan Ramadan yang mulia ini > ikhlas / sedekah / tajaan. Anda menyumbang, kami sampaikan:
.
πŸ“Œhttps://bit.ly/momogunramadan
πŸ“Œhttps://bit.ly/momogunramadan
.
πŸ’ŽATAUπŸ’Ž
.
Transfer online di :
➑️PERTUBUHAN KADAZAN DUSUN MURUT MUSLIM SEMALAYSIA
➑️1005 2010 1170 95
➑️BANK ISLAM MALAYSIA BERHAD
.
Sertakan resit sumbangan, nama dan email anda:
πŸ’Œmomogunmuslim@gmail.com
πŸ“±011-5854 9404 (Atun)
πŸ“±017-3630 412 (Alya)
.
Ponsikou, Kotohuadan, Kounsapatan, Terima Kasih, Thank You, Xie Xie, Nandre.

KG MOOK, KINARUT, PAPAR, SABAH.20 Mei 2020 (Rabu) – Lewat petang tadi ziarah dan berkenalan dengan beberapa keluarga…

Posted by Pertubuhan Kadazan Dusun Murut Muslim SeMalaysia on Rabu, 20 Mei 2020

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Scroll to Top